نتایج نظرسنجی جدید نشان داد دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا در همه ۷ ایالت سرنوشت ساز و تعیین کننده در نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ از جو بایدن جلو افتاده است.

نظرسنجی جدید: ترامپ در همه ۷ ایالت سرنوشت ساز از بایدن جلو افتاد

به گزارش قدس آنلاین، تارنمای هیل نوشت: نظرسنجی جدید روزنامه تایمز و تارنمای «سِی ۲۴» (SAY۲۴) نشان داد بایدن در ایالت های مهمی همچون آریزونا، جورجیا، میشیگان، نوادا، کارولینای شمالی، پنسیلوانیا و ویسکانسین از ترامپ عقب افتاده است.

بر اساس این نظرسنجی، در میشگان و پنسیلوانیا رقابت بایدن و ترامپ تنگاتنگ است. ترامپ در میشیگان ۴۲ درصد و بایدن ۴۰ درصد آرا را کسب کرد.

در پنسیلوانیا، رئیس جمهوری سابق آمریکا (ترامپ) با کسب ۴۳ درصد آرا از بایدن رئیس جمهوری فعلی با ۴۰ درصد آرا جلو افتاد.

ترامپ در سه ایالت کلیدی کارولینای شمالی، جورجیا و نوادا با ۴ نقطه اختلاف از بایدن پیشی گرفت. وی توانست

با کسب ۴۴ درصد حمایت در کارولینای شمالی و جورجیا از بایدن با ۴۰ درصد آرا در این دو ایالت جلو بیفتد.

در نوادا، نامزد رسمی جمهوریخواهان ۴۶ درصد و بایدن ۴۲ درصد آرا را کسب کرد که بالاترین سهم حمایت از ترامپ در بین ایالت های هدف نظرسنجی بوده است.

ترامپ همچنین در ویسکانسین با ۵ درصد اختلاف توانست ۴۳ درصد آرا را کسب کند.

در آریزونا ترامپ با کسب ۴۴ درصد آرا در مقابل رقیب خود بایدن با کسب تنها ۳۷ درصد آرا جلو افتاد. در آریزونا ۱۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند هنوز تصمیم خود را نگرفته اند و ۵ درصد دیگر گفتند به رابرت اف کندی جونیور نامزد مستقل انتخابات رای خواهند داد.

این نظرسنجی بعد از اولین مناظره ترامپ و قبل از تلاش نافرجام برای ترور او انجام شده است.

در هفته های اخیر بسیاری از دموکرات ها درباره توانایی بایدن برای نه تنها شکست دادن ترامپ در انتخابات ماه نوامبر (آبان) بلکه حتی ادامه خدمت برای دور دوم ریاست جمهوری اش ابراز نگرانی کرده اند و این نگرانی ها بعد از مناظره ضعیف او تشدید شده است.

انتخابات نوامبر احتمالا رقابتی تنگاتنگ بین ترامپ و بایدن خواهد بود و میانگین نظرسنجی های تارنمای هیل و تارنمای «دیسیژن دِسک» -که نظرسنجی ها را دنبال می کند- نشان می دهد که رئیس جمهوری سابق آمریکا با ۱.۷ درصد برتری از بایدن جلو است.

نظرسنجی تایمز و SAY۲۴ به سفارش گالوپ از بین ۱۰۰۰ شرکت کننده در بین ایالت های تاثیرگذار به جز آریزونا و ویسکانسین و نوادا انجام شد. در ایالت های آریزونا و ویسکانسین شرکت کنندگان ۹۰۰ نفر و در نوادا تعداد شرکت کنندگان ۸۰۰ نفر بود.

این نظرسنجی در بازه زمانی ۴ تا ۱۲ ژوئیه (۲۲-۱۴ تیر) با حاشیه خطای ۳ و ۵ درصد برای هر ایالت انجام شد.

آمریکایی‌ها روز سه شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.